Web Content Viewer
			
			
			
				Бюджетът на Община Доспат за 2022 година е приет с Решение № 455 от 11 април 2022 г. на Об С Доспат
Р Е Ш Е Н И Е
№ 455
Взето с Протокол № 37/11.04.2022 г.
Относно: Приемане на бюджета на Община Доспат за 2022 година.
На основание чл.52 ал.1 и чл.21, ал.1, т.6, във връзка с чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.94, ал.2, ал.3, ал.5 и чл.39 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2022 г., ПМС №31/17.03.2022 г. за изпълнение на ДБРБ за 2022 г., ФО-3/25.03.2022 г. на Министерство на финансите, Решение №50 /03.02.2022 г. на Министерски съвет и Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Доспат, Общински съвет Доспат
Р Е Ш И:
        1.Приема бюджета  на Община Доспат за 2022 г. както следва:
    1.1 По приходите в размер на 13 134 070 лв. съгласно Приложение № 1, в т.ч.:
    1.1.1.Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на лв.7 615 853, в т.ч. :
          1.1.1.1. Обща субсидия  за делегирани дейности в размер на 6 946 975 лв.;
          1.1.1.2. Преходен остатък от 2021 г. в размер на  лв. 753 399лв, разпределен както следва: 
•    От Общодържавни служби                          -      96 920лв.    
•    От Отбрана и сигурност                               -    348 221 лв.,
•    От Образование                                             -    381 148 лв.,
•    От Здравеопазване/здр.кабинети в  уч-ща и ДГ- 7 181 лв.
•    От Социално осигур., подпомагане и грижи - 193 200 лв.,
•    От Читалища                                                  -      10  620 лв. 
•    От Други дейности по транспорт                 -        5  684 лв.
1.1.1.3.Ср-ва по проекти на училища и ДГ             -    - 84  521 лв./със знак минус/
1.1.2. Приходи за местни дейности в размер на                            -  5 518 217 лв., в т.ч
      1.1.2.1. Данъчни приходи в размер на                                           - 655 000 лв.;
      1.1.2.2.  Неданъчни приходи в размер на                                    - 1 096 000 лв. 
      1.1.2.3. Погашения на банкови заеми                                           - 30 000 лв./със знак минус/
      1.1.2.4. Обща изравнителна субсидия в размер на 986 500 лв. , в т.ч. трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища в размер на 121 200 лв.
      1.1.2.5. Целева субсидия за капиталови разходи за местни дейности в размер на 545 600 лв.
      1.1.2.6. Предостав.трансфери м/у изв.бюджетни сметки в р-р на -  -124 625лв. /със знак минус/;
      1.1.2.7. Получени трансфери / РИОСВ ,отч. по ЗУО/ в размер на  - 918 107 лв. и заем 600 000лв.  
      1.1.2.8. Възстановяване на вр.заеми от чужди ср-ва в размер на - 114 913 лв. /със знак минус/ 
       1.1.2.9. Друго финансиране /пред.тр-ри РИОСВ/ в размер на         -  857 650 лв. /със знак минус/                                   
      1.1.2.10. Преходен остатък от 2021 г. в размер на                            - 2 546 198 лв.                                    
      1.1.2.11. Внесен  ДДС и Данък върху прих.от стоп.д-ст           -    - 60 000 лв.  /със знак минус/                                   
      1.1.2.12. Възстановени.вр.безлихв.заем                                 -  - 642 000 лв.  /със знак минус
Считаме, че изготвената прогноза на приходната част е реалистична. При постъпили по-високи или по-ниски приходи от прогнозните или такива възникнали инцидентно, общинска администрация на основание чл. 124 от Закона за публичните финанси ще предприеме действия за извършване на актуализация както в приходната, така и в разходната част на бюджета.
1.2. По разходите в размер на 13 134 070 лв. , разпределени по функции, групи, дейности и параграфи, съгласно Приложение № 2-1, в т.ч.:
1.2.1. За делегирани държавни дейности в размер на   -   7 615 853 лв.
1.2.2. За  местни дейности в размер на                         -   5 488 217 лв
1.2.3. Дофинансиране                                                  -        30 000 лв.
1.3. Утвърждава средносрочна цел за бюджетното салдо по бюджета на общината, изчислено на касова основа – придържане към балансирано бюджетно салдо.
2. Приема разчета за финансиране на капиталовите разходи за 2022 г. в размер на 7 655 990  лв. по обекти и източници на финансиране, съгласно Приложение № 3-1.
2.1. Одобрява разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи  в размер на 660 684 лв.,в т. ч. 545 600  лв.целева субсидия за капиталови разходи,съгласно  натуралните  и стойностни показатели за прилагане на стандартите от държавата и дейности за 2022 г. 
2.2. Приема разчет на капиталовите разходи, финансирани със собствени приходи от постъпления от продажба на общински нефинансови активи в размер на 170 600 лв.
2.3. Приема разпределението на преходния остатък за капиталови разходи в размер на 3 299 597  лв.
2.4.Приема разчет на капиталовите разходи, финансирани с други източници на финансиране (ПУДОС) в размер на 3 573 007 лв.
2.5.Приема разчет на капиталовите разходи,финансирани със средства от ЕС в размер на 1 183 760 лв.
3. Утвърждава разходите за заплати през 2022г., без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегирани бюджети и определя:  
3.1.Разпределянето на плановите разходи за заплати  за 2022 г., съгласно Приложение № 5.
4. Утвърждава разчет за целеви разходи и субсидии, както следва за:
4.1. Средства за членски внос в размер на       -  8 500 лв.
4.2. Помощи по решение на общински съвет -  30 000 лв.
4.3. Субсидии за :
          4.3.1. Читалища – 142 015 лв., в т.ч. 132 875 лв./държавна субсидия/ и 9 140 лв. преходен остатък от 2021 г., разпределена от комисия по чл.23, ал.1 от ЗНЧ /Приложение № 6/.
            4.3.2. Средства  за  спортни мероприятия и спортните бази в размер на 56 500 лв. /местни дейности/
4.3.3. Средства за „други дейности по културата” в размер на 21 000 лв. /местни дейности/
5. Приема следните лимити за разходи:
5.1. Социално-битови в размер до 3%  върху плановите средства за работна заплата на заетите по трудови възнаграждения;    
5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 8 064 лв.
5.3. Разходи за представителни цели на Председателя на общ. съвет в размер на 4 032 лв.
6. Утвърждава поименен списък   на  педагогическия персонал в  делегираните  от  държавата  дейности , във  функция „ Образование „ ,които  имат право  на заплащане на част  от транспортните  разходи, за пътуване от местоживеенето до местоработата и обратно,съгласно ЗДБРБ за 2022 г. за изм. и доп. на ЗНП, съгласно Приложение № 7. 
7. Утвърждава  разходите на Общинско предприятие „Озеленяване,благоустройство и чистота – Доспат”, съгласно Приложение № 8. 
8.При отдаването под наем, под аренда, при ползването на дървесина и недървесни горски продукти и при разпореждане с имоти и вещи – общинска собственост, които се намират на територията на съответното населено място извън територията на общинския център, извън случаите на приватизация, с решението по чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, общинският съвет :
    8.1. Определя  не по – малко от 30 на сто от постъпленията от продажбата на общински нефинансови активи да се използват за финансиране на изграждането, за основен и текущ ремонт на социалната и техническата инфраструктура на територията на съответното населено място;
    8.2. Определя  не по – малко от 30 на сто от постъпленията от разпореждането с друго общинско имущество, извън имуществото по т. 1, от наем, от аренда на земеделски земи и горски територии и от ползването на дървесина и недървесни горски продукти от горите, общинска собственост, да се използват за изпълнение на дейности от местно значение в съответното населено място. 
9.Общински съвет приема за сведение прогнозните приходи,съгласно чл.52,ал.5,т.1 и 2, от ЗМСМА и съответните разходи в размер на 30 %  по населени места, съгласно справка - Приложение № 9.
Изпълнението на разходите по  тази точка се извършва в съответствие с акумулираните приходи.
10.Общински съвет утвърждава разходите по чл.45,ал.1,т.2,букви от „а” до „е” вкючително, съгласно справка- Приложение № 10.
11. Одобрява индикативен годишен разчет на сметките за средства от ЕС в размер, съгласно Приложение № 11
12. Определя Второстепенните разпоредители с бюджетни кредити през 2022г., които  прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 12.
13. Приема за сведение динамиката и състоянието на общинския дълг, съгласно Приложение 
№ 13,като определя следните лимити:
13.1.Максималния общински дълг към края на  2022 г. не може да надвишава 2 200 000 лв. 
13.2.Лимита за поемане на нов общински дълг за 2022 г.  е в размер на 2 200 000 лв.
13.3. Номинала на общинските гаранции, които могат да бъдат  издадени през 2022 г. не може 
да надвишава 126 925 лв. 
14. Определя максималния размер на новите задължения за разходи , които могат да бъдат натрупани през 2022 г. в размер 6 026 720 лв. 
15. Наличните в края на 2022 г. поети ангажименти за разходи не могат да надвишават 4 765 029лв 
     15.1.Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат натрупани  през 2022 г. в размер на 5 337 230  лв.
16. Определя размера на просрочените задължения от предходни години, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2022 г. в размер на 922 126 лв., съгласно Приложение № 14.
17. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2022 г. в размер на 118 000 лв.
18. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:
     18.1. В частта за делегираните от държавата дейности – между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;
     18.2. В частта за местните дейности – между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
     18.3. В разходната част на бюджета за сметка на резерва за непредвидени и/или неотложни разходи. 
19. Възлага на кмета: 
19.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет. 
19.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет. 
19.3. Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.
19.4. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.
19.5. Да включва информацията по чл. 125, ал. 4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях.
19.6. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.
19.7.Да се разпорежда с резервния бюджетен кредит резерва на общинския бюджет.
20. Упълномощава кмета да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чиито бюджет е част от общинския бюджет.
20.1. За всеки отделен случай кметът на общината определя или договаря срока на погасяване на заемите в съответствие с условията на финансиращата програма, но не по-късно от края на 2022 година.
20.2. При предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет да се спазват изискванията на чл. 126 от ЗПФ.
20.3.При предоставянето на средства от сметките за средства от ЕС да се спазват изискванията на чл.104, ал.1, т.4 от ЗПФ.
20.4. Във всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на Общинския съвет.
21. Упълномощава кмета:
21.1. Да ползва временно свободни средства от бюджета на общината и от сметките за чужди средства, за текущо финансиране на одобрените по бюджета на общината разходи и други плащания, при условие, че не се нарушава своевременното финансиране на делегираните от държавата дейности в определените им размери, както и на местните дейности , и се спазват относимите  за общините фискални правила по ЗПФ, като не се променя предназначението на средствата в края на годината.
21.2. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници, за реализиране на годишните цели на общината с цел изпълнение на общинския план за развитие. 
21.3. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансирани и за съфинансиране на общински програми и проекти.
21.4. Дава съгласие, временният недостиг на средства по извънбюджетни сметки за финансиране на проекти по Оперативните програми, да се покрива от временни безлихвени заеми от бюджетни, извънбюджетни и набирателни сметки до възстановяването им от Управляващия орган.
22. Приема размерът на заплатите за местни дейности съгласно заложените средства в  Приложение № 2-1.
23. Приема за сведение Протокола от публичното обсъждане на бюджета на общината /Приложение № 4/. 
24.Приема актуализираната бюджетна прогноза за 2022 – 2025г. /Приложение №15/
25. Приема за сведение състоянието и прогнозното изменение на показателите по чл. 130а от ЗПФ. /Приложение № 16/. 
26. Задължава ръководителите на бюджетни звена, финансирани от общинския бюджет да разработят и предоставят в едномесечен срок,  конкретни мерки за изпълнение на приетия от ОБС бюджет.
Присъствали в залата 10 общински съветника от общо 12.
Гласували: „за” – 10 общ. съветника;